שיקולים ראשונים לקראת רכישת נכס

 

רכישת נכס היא עסקה יקרה עם השפעה עצומה על רמת החיים שלנו, למשך שנים רבות. השיקולים הכלכליים הנלווים לרכישה הם רבים וחשוב להביא את כולם בחשבון. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לרכוש נכס בצורה מושכלת:

 

תקציב רכישת דירה

חשבו את סך ההון העצמי – כספים נזילים, חסכונות, השקעות בשוק ההון, רווח ממכירת נכס קיים, עזרה מההורים ועוד. לסכום זה יש להוסיף את סכום המשכנתא שאתם יכולים לקחת ולבחון את יכולת ההחזר החודשי שלכם.

חשבו הוצאות נלוות – מעבר למחיר הנכס, יש להביא בחשבון הוצאות כמו: מס רכישה, היטל השבחה, דמי תיווך, שכר טרחת עו"ד, הצמדה למדד, הצמדה למדד תשומות בנייה, הפרשים בשערי דולר ושקל, עלות שכירות עד לכניסה לדירה, עלויות שיפוץ, הובלה, רכישת ציוד חשמלי ועוד.

דירה חדשה מקבלן  – מחיר הדירה לא כולל עלויות של תוספות ושדרוגים (מטבח יוקרתי יותר, נקודות חשמל ועוד), חניה, הוצאות ועד בית ותחזוקה, חיבור לתשתיות, תוספת מע"מ ועוד.

דירת יד שניה –  חשוב לבדוק היטב את מצב הדירה והתשתיות שלה. במידה ומתגלים ליקויים, או שהדירה מוזנחת, שיפוץ הוא הוצאה נוספת שיש להביא בחשבון.

מבט לעתיד – כדאי להתאמץ ולקנות דירה מרווחת, שתתאים לצרכים העתידיים שלכם ותמנע את הצורך במעבר דירה עם התרחבות המשפחה.

ערך הדירה – האם הדירה קרובה לבתי ספר ומרכזי קניות? האם צפויה עליית מחירים באזור? האם האוכלוסייה איכותית? מה מתוכנן להיבנות באזור? גורמים אלו משפיעים על עליית ערך הדירה, על אפשרות מכירתה בעתיד בקלות ובמחיר רווחי.

רווח מהנכס – במידת האפשר בחרו בנכס שתוכלו להרוויח עליו תשואה עתידית, על ידי השכרת מרתף או עליית גג עם כניסה נפרדת. עצמאים יכולים להקים לעצמם קליניקה/משרד בבית, ולחסוך דמי שכירות של משרד.

וקסלר ייעוץ משכנתאות ותכנון פיננסי  היא חברת ייעוץ פרטית המספקת שירותי ייעוץ שחוסכים לכם זמן וכסף. נשמח ללוות אתכם בתהליך רכישת הנכס, על מנת שתוכלו לבצע את החלטות הכלכליות הטובות ביותר ולבצע את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם.

וקסלר - הבית שלכם לרכישת בית!

לקביעת פגישה עם אחד הנציגים שלנו, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.